e
sv

Günün eseri Raffaello’dan “Sistin Meryemi”

698 Okunma — 05 Aralık 2022 13:24
avatar

admin

  • e 0

    Mutlu

  • e 0

    Eğlenmiş

  • e 0

    Şaşırmış

  • e 0

    Kızgın

  • e 0

    Üzgün

Bugün sizlere Raffaello’nun, dünya çapında ün yapmış meşhur olan yapıtı Sistin Meryem’i isimli yapıtını anlatacağım. Eser şuan yeni olarak Almanya’da, Dresden’deki Alte Meister Resim Galerisinde sergilenmektedir. Raffaello’nun ölmeden evvel son …

Bugün sizlere Raffaello’nun, dünya çapında ün yapmış meşhur olan yapıtı Sistin Meryem’i isimli yapıtını anlatacağım.

Eser şuan yeni olarak Almanya’da, Dresden’deki Alte Meister Resim Galerisinde sergilenmektedir.

Raffaello’nun ölmeden evvel son tamamladığı tablo olan Sistin Meryemi öbür ismiyle Sistine Madonnası II. Julius isminde bir papanın mezarı için hazırlanmıştır.

Papa’nın anıt mezarını ise ünlü ressam Michelangelo tasarlamaktadır. Bunun üzerine mezarın belli kısımlarında olan fotoğrafları de Raffaello’nun yapması istenir.

İnceleme 1

Sol tarafta bulunan ve yere çökük vaziyette bekleyen kişi Papa I.Sixtus’dur.

Papa I.Sixtus, Julius ailesinin esirgeyici sevgilisi olarak misyon yapmaktadır.

Papa Sixtus’un başı üst doğrudur ve  Meryem’e yanlışsız bakar.

İnceleme 2

Onun tam karşısında, sağ kısımda sarışın bir bayan bulunuyor.

Bu bayanın ismi Azize Barbara’dır ve kendisinin fotoğraf içinde yer alma sebebi ölürken geride bıraktığı kutsal emanetlerinin San Sisto Manastırı içinde yer almasıdır. Azize burada ağırbaşlı ve onurlu bir formda resmedilmiş  ve aşağı yanlışsız bakmaktadır.

İnceleme 3

Görselde dikkat çeken bir diğer özellik ise, ışık tesiri olmuş.

Hem figürleri daha ön plana çıkarırken hem de art fonda olan ve belirli bilinmeyen silik bir biçimde gözüken sayısız insan yahut bebek melek yüzleri çizilmiş.

İnceleme 4

Bu görseldeki Meryem ve İsa’nın sözleri birtakım eleştirmenlere nazaran vefat karşısındaki yansıları ve korkmalarının tabiri formunda yorumlanmıştır.

Bebek İsa’ nın yüzündeki oluşan endişe dolu tedirginlik, Meryem’in ise yüzünde çaresizlik ve kaygı hakim. Burada karşıya gerçek bakmaları aslında geleceğe yönelik düşündüklerini anlatıyor.

İsa’nın ve Meryem’in korkması İsa’nın büyüdüğünde çarmıha gerileceğini görüyor olmasıdır.

inceleme 5

Resmin genelinde yaşanan hüznü ve kasvetli ortamdan bağımsız fotoğrafın alt kısmında kendi halinde iki melek görmekteyiz.

Bu melekler duygusal kaos yahut zıt alan oluşturmak için resme yerleştirilmiş olma ihtimali yüksek.

Melekler insani hisleri anlayamayıp, toz pembe hayat içerisinde sıkılıyorlar olabilirler.

Kültür Sanat

Meryem,Papa,İnceleme

magazinpark.com

etiketlerETİKETLER

Sıradaki içerik:

Günün eseri Raffaello’dan “Sistin Meryemi”