e
sv

Gökhan Tepe: Seksapelliği Kullanmadık

93 Okunma — 20 Kasım 2022 20:00
avatar

admin

  • e 0

    Mutlu

  • e 0

    Eğlenmiş

  • e 0

    Şaşırmış

  • e 0

    Kızgın

  • e 0

    Üzgün

Geçtiğimiz gün Hakan Gence ile samimi bir röportaj veren Gökhan Zirve “Seksapelliği kullanmadık fakat güzel adamdık” dedi. İşte o açıklamalar;

1996 yılına ve birinci albümüne gidelim. Çıkan ikinci şarkın ‘Bayıldım’. “Pantolonunu sevdim, çıkar onu bebeğim, haydi gel bize gidelim” kelamlarıyla sesini herkese duyurdun…Bugün olsa o şarkıyı söyleyebilir miydin?

Ben yürek edemem, genel manada kimsenin cüret edebileceğini de sanmıyorum. O biraz daha aşırılıkların olduğu, daha mert bir süreçti galiba. Zeki Doğulu sanat danışmanımızdı, onun albüme angaje ettiği bir müzikti. 18 yaşındaydım, yapımcımın da benim de kabulümdü. Ve sonra da yıllarca şarkıyı içimde gizledim, açığa çıkarıp konserlerimde falan hiç söylemedim.

Bugün hâlâ bu türlü mi hissediyorsun?

Hayır, hatta son 4-5 yıldır kulüp konserlerinde “Bakın, herkesin 18 yaş kusuru vardır. Bu müziğe karşın bana kalbinizde yer ayırdığınız için hepinize teşekkür ederim” diyerek söylüyorum şarkıyı.

Dinleyiciler ne yapıyor?

Avaz avaz, bağırarak söylüyorlar şarkıyı. Yıllar geçtikten sonra bu bir espriye dönüştü ve ben bunu paylaşarak eğlenceli dakikalara dönüştürüyorum.

Bu kelamları ciddiye alıp sana sahiden pantolonunu çıkaranlar oldu mu?

Yok, müzik gözüyle bakıldı, bilhassa hareket planı içinde olan bir adam gözüyle bakılmadı (gülüyor). Aslında o albümde ‘Aşk Belası’, ‘Çöl Çiçeği’ üzere son derece romantik müzikler vardı.

Zaten bestelerinde ve kelamlarında romantizm daima tartıda. Sen romantik prens misin?

Bir periyot o denli bir şey denmişti benim için. Romantik ve duygusal bir adamım. Bu olmasa, palavra olsa bir yerde sobelenirdim herhalde.

Yakışıklısın, daima de öyleydin lakin bunun ekmeğini mesleğinde pek yemedin güya sen…

Oralara girmedim, evet…

Neden?

Yetiştirilme bedellerim, hayata bakış açım ve kişilikle ilgili olabilir. Özel hayatımı, müzik hayatımın önüne koymamak üzere, beni ben yapan kurallarım oldu. Bu ortada seksapelliği kullanmadık fakat güzel adamı da inkâr etmedik. Onu da elimizden geldiği kadar yanlışsız imajlarla göstermeye çalıştık.

Kliplerde seksilik ve öpüşme sahneleri o yıllarda modaydı. Sen onları da yapmadın…

Benim seksi olmak üzere derdim olmadı, hatta kimi direktörler kliplerimde yakınlaşma sahnesi istediklerinde ben aralı yakınlaşıyor, yapamıyordum, hele öpüşme sahnesi olacak falan… Öpüşemem yani.

Gerçekten mi?

Evet, gerçi bir dizide olmuştu o denli bir sahnem. Zira kendini yansıtmıyorsun, diğer bir karakteri oynuyorsun orada. Lakin zorlandım olağan, kolay bir şey değil.

Bu kadar yıldır sahneye çıkıyorsun gece kulüpleri, konserler… Hiç mi çapkın değildin daima mi beyefendiydin?

Sahne üzerinde çapkınlığım olmadı, o denli bir fikre hiç kapılmadım. Esasen işime olan hürmetim, duruşum, beni ben yapmaya çalışma öykümün içinde bu da var. Buna çok dikkat ettim hayatım boyunca.

Geriye dönüp baktığında bu kadar da beyefendi olmasaydım dediğin oluyor mu?

Bugün hâlâ ayakta olduğum için pişman değilim fakat hâlâ ayakta olmasam pişman olur muydum, işte onu hiç bilmiyorum.

Çok sakin duruyorsun. Hiç sonlanmaz misin?

Sinirlenirim, sonlanmaz miyim ya! İşlerin yolunda gitmesi gerektiği ve sorumluluk alınması gereken vakitlerde aksaklıklar olunca biraz gererim.

Nasıldır o sonlu adam?

Uyarırım, evvelce daha çok sesim yükselirdi zira daha büyük tasalarımız vardı.

Yeni şarkında tutkulu bir adam olduğunu söyledin. Sen de tutkulu musun?

Âşık olunca romantik tarafım çok yükselir, hislerim daha tutkulu hale gelir. Hayatımda hiçbir şeyi yüzeysel yaşamadım, o manada, evet, tutkuluyum diyebilirim.

Altı sene evvel evlendin. Baba oldun. Evlilik, çocuk derken müziklerin da şekli değişiyor mu?

Evliliğin getirdiği kimi rutinler oluyor lakin sevginin devam ettiğini görmek tutkuyu öldürmüyor. Sevgi burada bence başrolü oynuyor. Aşkı hissedeceğiniz anlar da oluyor. Bir de eskisi kadar çok kelam yazmadığım için, yaşadıklarım beste yaparken üretimimi etkilemiyor. Fakat bu bağlamda daima kelam yazan insanların işi sıkıntı, onu söyleyebilirim.

Neden?

Söz muharrirlerinin daima his yaşamaya gereksinimleri var.

Baba olunca aşkta neler değişti?

Aşk, daha çok yüksek mertebede bir sevgiye dönüşüyor. Aşkı kaybetmiyorsun lakin doğal çocukla birlikte muazzam bir aile algısı ve öteki bir sevgi yumağı oluşuyor. O da beni çok besliyor.

Eşin Aylin Özer de müzisyen. Siz o denli mi tanıştınız?

Flüt sanatkarı senfoni orkestralarında. Biz de sahnede tanıştık.

İlk görüşte aşk mıydı?

Yok, evvel arkadaşlığımız oldu. Karakteri, hayata bakış açısı… Çok ortak istikametimiz olduğunu fark ettik, arkadaşlığımız aşka dönüştü.

Bugün burada olmayı, yaptığım müziklerin samimiyetine ve dinleyicinin stilimi beğenmesine borçluyum.

Bazı müzikleri alabilirsin fakat kimilerini vermem

Çok besten var ancak beşerler o müziklerin kelamları de sana ilişkin sanıyor…

Bazılarını ben yazdım geçmişte, kendi seslendirdiğim ‘Can Özüm’, ‘Yürü Yüreğim’, ‘Gel Aşkım’, ‘Annem Annem’ gibi…Sonra 2007-2008’lerde Hakkı Yalçın’la birlikte onun kelamlarını yazdığı, benim bestelerini yaptığım müzikler piyasaya çıkmaya başladı. Peşinden de Şebnem Sungur’la bir arada, kelamlarını onun yazdığı, benim bestelediğim müzikler geldi. Bir mühlet sonra ben kelam yazmamaya başladım. Ve bize etrafımızdaki sanatkarlardan o kadar çok talep geldi ki yetiştiremeyecektim. Ayla Çelik’le ‘Türkan’, Şebnem’le ‘Araftayım’ çıktı. Baktık ki bu türlü çok daha süratli üretim oluyor ve hoş müzikler çıkıyor.

Parasını veren herkes senden beste alır mı?

Bazı müzikleri alabilirsin fakat kimilerini vermem. Hakkını verebileceğine inanmam gerekiyor, hem duruşun, hem sesin, hem düzenlemeyle…

Hit makinesi üzeresin. Bestelerin daima tutuyor. Çok dinlenen müzik yapmanın matematiği var mı?

Bu bir süreç, birinci yaptığım bestelerde hit karakterli müzikler çıkmıyordu. 2006’da kelam üstüne beste yapmaya başladım, o periyotlarda bocaladık, başlarda olmadı, sıradan tınlıyordu; zira kelam üzerine beste yapmak için de belirli bir his matematiği olmalı. Çalışmak gerekiyor, 2-3 sene falan hiçbir şey çıkmadı fakat çok çalıştım. O sabırla, o çalışma da filizlenmeye, çiçeklenmeye başladı.

En farklı kıssası olan şarkın hangisiydi?

İlginç midir bilmem ancak birinin söyleyip hit olduğu birinci müziğimiz Ebru Gündeş’in seslendirdiği ‘Beyaz’dı. Şebnem bir akşamüzeri kelamlarını yazdı, beş dakikada yazmış, bana yolladı, ben de beş dakikada ona besteleyip yolladım. Mucizevi bir andı o. Sözü-müziği 10 dakikada bitmişti. ‘Araftayım’ da birebir biçimde oldu. ‘Türkan’ da tıpkı gün biten müziklerden biridir.

Biraz daha ‘like’ alayım başına girmeden üretmek kolay değil

Müzikte 26 yıl geride kaldı. Kendi dönüşümünü de göz önüne alarak 26 yılı nasıl anlatırsın?

Sürekli proje tasarlayarak ve beste yaparak geçirdim 26 yılı. Olağan müzikte değişen dinamiklerle karşılaştık, teknoloji değişti. Lakin ben daima üretmeye çalıştım. Bunları yaparken de usulümü muhafazaya itina gösterdim. Benim için en pahalısı oydu. Daima inandığım, keyif aldığım müziği yansıtmaya çalıştım. Rastgele bir akıma kapılmadan Gökhan Tepe’yi yaşatmaya çalıştım.

Zor olmadı mı?

Biraz daha ‘like’ alayım başına girmeden üretmek kolay değil. Bugün burada olmayı da yaptığım müziklerin samimiyetine ve dinleyicinin stilimi beğenmesine borçluyum.

Yeni şarkın ‘Âşık Kalbin Biliyor’ çıktı…

Evet, kelamlar Şebnem Sungur’un, bestesi benim.

Elinde pek sürü müzik vardır. Üç yıl ortadan sonra bu şarkıyı neden seçtin?

Pandemiye girdiğimizde müziğe, müzik yapmaya ve yeni bir projeye odaklanamadık. Bir yılın sonunda biraz istikametimi kaybetmiş üzere hissediyordum. Müzikte de farklı tınılar yükseldi, halbuki bizim devam eden bir tarafımız vardı, insanları analiz etmekte zorlandığım bir süreçti. Bir şeyler ürettik, çöpe attık. Sonra bir gün Şebnem’e “Bu sorumluluk yalnızca benim değil, sen de bunadahilsin. Lütfen hoş bir müzik yapalım birlikte ve beşerler bu müzikle memnun olsunlar” dedim. 2022 Haziran ayında besteledim ve sonbaharda çıktı.

Ne anlatıyor müzik?

Duygularını yansıtamayan bir bayanın kıssası. Erkek bu öykünün ‘Gözünden kaçırdığın bir şeyler var, biz bu ilgiyi yaşamalıyız’ tarafında. Tutkulu bir erkek var bu müzikte.

Star olmak biraz yalnızlığı, uzaklıkları gerektirir

Sen popstar mısın?

Ben kendimi hiç starlık çatısı altında konumlandırmadım, onun için uğraş vermedim. Starlık değişik bir şey, star olmanın kendine has çok özel kanunları ve kuralları var. Onlar bana ağır gelir.

Ne üzere kurallar?

Star olmak biraz yalnızlığı, aralıkları gerektirir. Onun için başka emek sarf etmen gerekir. Hem özel hayatımı gizleyeyim, hem star olayım birlikte yürümez. Ben bir yol seçtim ve starlığa gözümü dikmeden, kişiliğimi koruyarak, kendi bildiğim üzere devam ettim. Özgürlükçüyüm, insanlara dokunmayı severim. O yüzden işin mutfağında, natürel ön plandan da geri kalmadan, yeterli bir müzisyen, yeterli bir sanatçı olarak anılmayı kendi profilime daha uygun gördüm.

Türk pop müziğinin bugününü nasıl değerlendiriyorsun?

Eskisi kadar hit çıkmıyor. Daha az ilgi görüyor. Akustik hali devam ediyor, seveni var lakin o hareketli pop müzikleri artık olmuyor.

Sebep ne sence?

Dinleyici profili değişti, yeni profilde daha rap başı var. Bir değişim yaşandı. Evvelden bir dönemde tahminen 10 pop hit dinlerdik. Artık 1-2 tane. “Türk pop müziğinde süratli ritimli hitlere muhtaçlığımız var mı” dersen, Amerika, Avrupa listelerine bakıyorum, hâlâ süratli hit müzikler yapılıyor. Türkiye’de de Türkçe hit müziklerin yeni düzenlemelerle, tahminen biraz daha makyajlanarak, güncellenerek yapılmasına muhtaçlığımız var. Pop müziği kaybetmememiz gerekiyor.

Gökhan Zirve kimdir?

Gökhan Zirve,Gökhan Zirve: Seksapelliği Kullanmadık,hakan gence

Geçtiğimiz gün Hakan Gence ile samimi bir röportaj veren Gökhan Zirve “Seksapelliği kullanmadık lakin güzel adamdık” dedi.

Kaynak: Magazin Haberleri

magazinpark.com

Sıradaki içerik:

Gökhan Tepe: Seksapelliği Kullanmadık